حمله دوباره ارتش یمن به ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان اسرائیلی در تل آویو + فیلم فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌ای بین‌المللی با هدف افشای جنایات رژیم صهیونیستی سناتور آمریکایی: نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است و نباید به کنگره دعوت شود حمله رژیم صهیونیستی به بعلبک لبنان یکی از رهبران حماس: ما به دنبال توافق کامل هستیم وکیل ترامپ: حکم دادگاه، شرکت دونالد ترامپ در انتخابات را متوقف نخواهد کرد منابع انگلیسی از وقوع حادثه در دریای سرخ خبر دادند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) حمله حزب الله لبنان به مقر توپخانه رژیم صهیونیستی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد سازمان ملل: غزه به ویرانه تبدیل شده است تظاهرات هزاران شهرک‌نشین در برابر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی باقری: پیوندهای قلبی بین ملت‌های ایران و بوسنی وهرزگوین انکارناپذیر است روسیه: ۱۵۰ اسیر اوکراینی و روسی مبادله شدند رسانه صهیونیستی: تل‌آویو توقف جنگ در مرحله دوم توافق را پذیرفته است معترضان خیابان‌های سراسر سرزمین‌های اشغالی را بستند یمن: تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند پیام تسلیت السیسی به مخبر شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه سوناک: پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه خبر خوشی است
سرخط خبرها

شروط جمهوری آذربایجان برای گشایش مجدد سفارتش در تهران (۸ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۲۸۲۳
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
شروط جمهوری آذربایجان برای گشایش مجدد سفارتش در تهران (۸ دی ۱۴۰۲)
وزیر خارجه آذربایجان با بیان اینکه مهاجم به سفارت باید به سخت ترین شکل مجازات و امنیت سفارت به صورت کامل تضمین شود، گفت: بر اساس حکم دادگاه تصمیم خود را خواهیم گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، جیحون بایرام اف در نشست خبری پایان سال خود در خصوص روابط با همسایگان گفت: در سال ۲۰۲۳، روابطمان با ترکیه، روسیه و گرجستان را بیش از گذشته ارتقا دادیم و پیش بردیم. با ایران نیز تماس‌ها برای کاهش تنش‌ها ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی سفارت آذربایجان در تهران مجدداً گشایش خواهد یافت، اظهار داشت: سفارت کشورمان بعد از حمله به آن بسته شد. با ایران در حال مذاکره هستیم.

وزیر خارجه آذربایجان ادامه داد: مجرم باید به سختترین شکل آن مجازات شود و امنیت سفارت به صورت کامل تضمین شود. بر اساس حکم دادگاه تصمیم خود را خواهیم گرفت. اگر حکم دادگاه آنگونه که می‌خواهیم باشد، ما نیز در این راستا تصمیم گیری می‌کنیم.

روز جمعه، ۷ بهمن ۱۴۰۱ فردی مسلح، با استفاده از کلاشنیکف به داخل سفارت نفوذ کرده و اورخان عسگروف، رئیس گروه حفاظت سفارت را کشته و دو نفر دیگر را زخمی کرد. اعلام شد که هدف این فرد از حمله، انگیزه شخصی بوده و او در پی یافتن همسرش به سفارت حمله کرده است. همسر او تبعه جمهوری آذربایجان بود که به صورت پنهانی به باکو فرار کرده بود.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان مدعی شد که این حمله تروریستی و سازمان دهی شده است و آن را محکوم کرد. باکو همچنین تهران را مسئول حفاظت از اماکن دیپلماتیک دانست و اعلام کرد که سفارتش در ایران را تخلیه می‌کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->